26 серпня 2019 р.

Philip Morris полює на молодь рекламою IQOS в соціальних мережах

21.05.19

Меттью Л. Майерс , президент «Campaign for tobacco-free kids», оприлюднив заяву про агресивну рекламу IQOS у соцмережах, яка адресована молоді. Ці тютюнові вироби для нагрівання активно рекламують і в Україні. Заяву зробили на основі звіту про нове дослідження, опубліковане «Reuters». Philip Morris International нав’язливо рекламує IQOS (системи для нагрівання тютюну) в Instagram та інших соціальних мережах-мільйонниках. Звіт спростував обіцянки Philip Morris просувати IQOS лише серед курців, не залучаючи потенційних. А це були обіцянки, якими керувалось FDA (Управління з контролю за продуктами і ліками), дозволяючи продаж IQOS в США.

В якості превентивного заходу представники Philip Morris оголосили перед публікацією Reuters, що компанія призупиняє «рекламні акції в цифрових ЗМІ». Інакше кажучи, Philip Morris дотримується правил лише тоді, коли їх буде спіймано на гарячому.

Відповідно, заява компанії, що IQOS буде просуватися лише серед курців – цілковита брехня. Кілька місяців Philip Morris просували IQOS для мільйонів молодих людей в соціальних мережах і не припинили, якби їх вчасно не зупинили. Хоча Philip Morris і намагаються подати ситуацію, як єдиний випадок виплати винагороди відомій в соцмережах повнолітній особі в Росії, Reuters наводить численні приклади маркетингу і просування IQOS в Instagram із залученням молодих зірок. Організація «Campaign for tobacco-free kids» також зібрала безліч прикладів просування IQOS в соціальних мережах. Це підтверджує, що агресивні маркетингові стратегії розгорнуті в десятках країн. З березня 2018 року по березень 2019 року публікації з хештегом #iqos були переглянуті 179 мільйонів разів у Instagram і Twitter (за даними Keyhole – компанії, що займається аналізом соціальних мереж).

Крім того, Philip Morris продовжують просування IQOS для молоді, спонсоруючи пивні фестивалі, пляжні вечірки, модні покази в різних країнах і таким чином презентуючи IQOS як атрибут модного і веселого способу життя. Philip Morris будують спеціальні маркетингові стратегії, аби залучити якомога ширше коло споживачів, включаючи молодь (див. Приклади маркетингу IQOS в різних країнах).

І навіть не дивно, що, зважаючи на всі вищенаведені факти, Philip Morris продовжують стверджувати, що не просувають IQOS для молоді. Так, це та ж компанія, яка відкрито заявляла, що не просуває Marlboro та інші сигарети для юної аудиторії. Тому одних заяв Philip Morris про чистоту намірів недостатньо для розв’язання проблеми. За словами Меттью Л. Майерса, FDA має ретельно відстежувати маркетинг IQOS у США, коли стартують їхні цьогорічні продажі. Якщо Philip Morris буде й надалі просувати IQOS в США, використовуючи соціальні мережі та інші методи, спрямовані на молодь, FDA повинне буде негайно скасувати дозвіл на продаж. Іншим країнам, де продається IQOS, слід максимально посилити заборони і обмеження на рекламу тютюну, щоб вони охоплювали й рекламу IQOS. Про це йдеться в заяві.

Прихована реклама IQOS у соцмережах дібралася й до України. Кумири молоді поширюють на своїх сторінках фото з «модним» девайсом, тим самим рекламуючи IQOS і залучаючи до його споживачів частину своїх підписників.

Для розв’язання проблеми просування нових тютюнових виробів для нагрівання (IQOS) в Україні необхідно вносити зміни до законодавства, щоб регулювати їх, як звичайні тютюнові вироби. Тобто необхідно повністю заборонити їхню рекламу і куріння в громадських місцях, а також запровадити відповідне маркування із великими попередженнями про небезпеку їхнього споживання.